Etkili Web Sitesi Pazarlama Stratejisi Nasıl Oluşturulur?

Web sitelerini etkileyici bir pazarlama kanalına dönüştürebilmek için Google Analytics gibi analiz araçları, teknoloji trendleri, kullanıcı deneyimi, insan psikolojisi, içinde bulunduğunuz toplum, yazılım geliştirme gibi detaylar hakkında bilgi sahibi olmanız gerekir.

Etkili Web Sitesi Pazarlama Stratejisi Nasıl Oluşturulur?

Wonder, digital advertising and technology company.
Wonder inSight Pazarlama 2022-10-07 Published: 2022-10-07 in Pazarlama by Wonder

Share:

Bir önceki yazımızda web sitesi pazarlama nedir bundan bahsetmiştik. Eğer o yazımızı okumadıysanız önce o yazıyı okumanız faydalı olacaktır.

Web sitelerini etkileyici bir pazarlama kanalına dönüştürebilmek için Google Analytics gibi analiz araçları, teknoloji trendleri, kullanıcı deneyimi, insan psikolojisi, içinde bulunduğunuz toplum, yazılım geliştirme gibi detaylar hakkında bilgi sahibi olmanız gerekir. Bütün bunların hepsi hakkında bilgi sahibi değilseniz sizin için bunları sağlayacak profesyonellerle çalışmak istiyorsanız burayı tıklayın.

Web siteleri sizin için sürekli çalışan pazarlama personelidir.

Wonder

Hadi gelin şimdi geliştirmeniz gereken stratejiyi adım adım ve başlıklar şeklinde size gösterelim.

1) Google Analytics Kullanın

Google Analytics ücretsiz sahip olabileceğiniz ve sizin için kullanması kolay en verimli analiz araçlarından biridir. Bir Google hesabı açarak hemen bu araca ücretsiz sahip olabilirsiniz. Google Analytics web sitenize küçük bir kod parçası ile entegre olur ve sizin için web sitenize gelen trafiği analiz eder.

Örneğin web sitenizde en çok hangi içeriklerin tüketildiği, ziyaretçilerin hangi kaynaklardan geldiği, tıklama sayıları, sitenizde geçirdiği süreyi Google Analytics'le hızlı ve zahmetsizce ölçümleyebilirsiniz. Elde edeceğiniz sonuçlarla da web sitenizi daha etkili bir hale getirebilirsiniz. Tabii ki bunu yapmak için ne yaptığınızı da biliyor olmanız lazım.

Bu konuda desteğe mi ihtiyacın var, işte sana bir iletişim adresi: Wonder, Teknoloji ve Dijital Pazarlama Ajansı.

Google Analytics Nedir, Analytics Öğrenin Google Analytics ücretsiz bir Google servisidir

2) Mobil Uyumluluğunuzu Sürekli Kontrol Edin.

Öncelikle mobil uyumlu bir siteniz yoksa buna kesinlikle hemen sahip olmalısınız.
Mobil uyumlu bir siteye sahip olmak için işte size bir adres.

Mobil yükseliyor demek istemiyoruz, o 10 yıl öncenin başlığıydı. Mobil dünyada var olmalısınız ve bunun için ikna olmaya ihtiyacınız varsa emekli olma zamanınız ya da başka bir işi yapma zamanınız gelmiş olabilir.

İnternette trafiğin çok büyük bir kısmı artık mobilden geliyor. Biliyorsunuz yüzlerce farklı boyutta ve bağlantı hızında mobil cihaz var ve her sene daha ilginç cihazlar çıkıyor. Web siteniz masaüstü bilgisayarlarda kusursuz göründüğü kadar mobil cihazlarda da kusursuz görünmeli. Görünüm kadar performans da önemli, kimse 20saniye yüklenme süresi olan bir web sitesinin açılmasını beklemek istemez. Mobil cihazlar 5G gibi bağlantı hızlarına sahip olabilseler de kullanıcılar sık sık dar boğaz erişimle mücadele etmek zorunda. Onlar için hızlı bir mobil deneyim yaratmalısınız.

3) Ziyaretçilerinizi Tanımalısınız

Sizinle ilgilenen kişilerin kimler olduğunu bilmelisiniz bunun için web sitenize analiz araçlarında öte derin pazarlama ürünleri yerleştirmelisiniz. Wonder'ın pazarlama teknolojileri size bu konuda yardımcı olacaktır. Pazarlama zekası ürünümüzü inceleyin.

Ziyaretçilerinizi tanımanız demek onlara özelleştirilmiş içerikler, ilgilendikleri şeyler sunmak demek ve onlar hakkında detaylı bilgi sahibi olmak demek. Mağazanıza birisi geldi, onun ne satın almak istediğini bilirseniz ona ne satmanız gerektiğini bilirsiniz ya da gelen kişi hakkında bir fikriniz olursa şimdi ya da ilerde onunla nasıl iletişime geçmeniz gerektiğini bilirsiniz.

4) Ziyaretçilerinizin Yolculuğunu Haritalayın

Ziyaretçileriniz web sitenizde nasıl hareket ediyor? Ziyaretçileriniz sizi hangi kaynaklardan buluyor ve sonra hangi sayfalarınıza yöneliyor. Onlara geldikleri yerle ilgili içerik sunabiliyor musunuz? Onları istediğiniz aksiyona yönlendirebiliyor musunuz? Bunları yapabiliyor olmanız gerekiyor ve açıkçası bunun için biraz kafa patlatmalısınız.

Farklı ziyaretçiler ve farklı davranışlar için farklı içerik akışları geliştirmeyi düşünebilirsiniz. Bunun için de Google Analytics gibi pazarlama araçlarından daha fazlasına ihtiyacınız olur. İşte bu probleminizi çözebilecek bir ürün.

5) E-Posta Kampanyaları İle Web Sitenizi Güçlendirin

E-Posta pazarlaması Türkiye'de gereken değeri görmedi fakat şu an en etkili dijital pazarlama araçlarından biridir.

Küçük işletmeler ya da enterprise seviyesinde şirketler, hangi boyutta olduğu fark etmez. Kullanıcılarının e-posta kutusunda olmayı başaran bir şirket onlara diğerlerinden daha fazla yaklaşmış demektir.

E-Posta göndermek basittir ama bunu amatörce yaptığınızda hiç bir şey elde edemezsiniz. İşte size bu konuda muhteşem bir çözüm. 

6) Web Sitesi Güncelleme ve Bakımları

Web siteleri bir sefer yaptığınız ve sonsuza kadar da çalışan şeyler değildir. Evet teknik olarak bu mümkün olsa da amacınız web sitelerini pazarlama mecrası olarak kullanmaksa web sitenizin düzenli olarak bakıma girmesi, içeriklerinin güncellenmesi ve optimize edilmesi gerekir. İnsanların dünkü ihtiyaçları ile bugünkü ihtiyaçları hatta fikirleri bile günden güne değişiklik gösterirken web sitenizin aynı kalması pek mantıklı değil.

Web sitelerinizi güncellemeniz için işte size bir partner. Hemen burayı tıklayın. 

Bültenimize abone olun

Dijital pazarlama ile ilgili haberler ve inSight içerikleri için abone olun.