Satışları Arttırmak İçin Uygulamanız Gereken 5 Dijital Pazarlama Metodu

Dijital pazarlama ile satışları arttırmak tabii ki mümkündür. Dijital pazarlama ile hedef kitlenizle iletişime geçersiniz, dönüşümler yakalarsınız ve bu satışla sonuçlanır.

Satışları Arttırmak İçin Uygulamanız Gereken 5 Dijital Pazarlama Metodu

Wonder, digital advertising and technology company.
Wonder inSight Pazarlama 2022-10-07 Published: 2022-10-07 in Pazarlama by Wonder

Share:

Dijital pazarlama ile satışları arttırmak tabii ki mümkündür. Dijital pazarlama ile hedef kitlenizle iletişime geçersiniz, dönüşümler yakalarsınız ve bu satışla sonuçlanır.
Ayrıca dijital pazarlama ile kitleniz tarafından da tanınırsınız ve bu size gelecekteki satışlar için bir kapı açar.

İşletmesini tanıtmak isteyen bir girişimci ya da bir dijital pazarlama meraklısı mısınız? Bu makalede satışları arttırmanız basit ama etkili 5 yöntem bulacaksınız.

1) Seo

Web siteniz dijital pazarlama merkezlerinden biridir. Web sitenizin sadece bilgilendirici olması yetmez onun aynı zamanda trafik de alması gerekir. Web sitenize arama motorları için optimizasyon yapmalısınız.
Fakat siz işe basitçe meta etiketler, sayfa başlıkları, seo uyumlu url yapıları, semantik kodlama gibi şeyleri yaparak başlayabilirsiniz.
İyi bir optimizasyon çalışması Google gibi arama motorlarında sizi üst sıralara taşımalıdır fakat unutmamanız gereken şey sizi üst sıralara taşıyacak tek şey seo optimizasyonu değil, optimizasyon seo için ilk başta yapmanız gereken şeydir. Seo çok kapsamlı ve uzun saatler mesai isteyen bir çalışmadır.

2) Kitlenizi tanımak

Hedef kitleniz kim?
Dijital pazarlama ile satışları arttırmak istiyorsak hedef kitlemizi tanımak önemlidir. Hedef kitleniz hangi mecraları yoğun olarak kullanıyor, alışkanlıkları ve tercihleri nedir bunları bilmeniz gerekir.
Hedef kitlenizi tanımak için anketler yapabilirsiniz, onların verilerini toplayabilirsiniz ya da onlardan feedback alabilirsiniz.
Hedef kitlenizin yaşı, beklentileri, problemleri, eğitim düzeyi, konumları ve gelir düzeyi gibi bilgileri bilmeniz size onlarla hangi tonda ve ne tür mesajlarla ulaşacağınızı söyler.
Eğer zaten bir bir müşteri grubunuz varsa bunları daha yakından tanımak için ilgi alanlarını, sizden beklentilerinin ne olduğunu sorabilirsiniz. Fakat bu soruları özenli sormalısınız. Herhangi bir şirket herhangi bir müşterisine “bizden beklentiniz nedir” diye sorduğunda bu sorunun cevabı daha kaliteli ve daha ucuz şeyler istiyoruz olur. Bu sizi sonuca götüren cevap değil, gerçek beklentiyi bulmanız gerekiyor.

3) Bir değer yaratın

Her şeyden önce değer yaratmayan bir şirket, girişim, kişi artık bu her kimse müşterisi için bir şey sunmuyor diyebiliriz. Yani bana herkes bir şeyler satmak ister fakat benim gözümde bana değer yaratan bir marka diğerlerinden daha öndedir. Modern pazarlama trendleri raporlarında sıkça geçen içerik pazarlama ve inbound marketing gibi kavramları duymuşsunuzdur. Bunlar sizin kitlenize değer yaratmak için kullanmanız gereken pazarlama türleridir.

4) A/B testleri

Artık bir mesajı milyonlarca kişiye gösterip oradan bir şeyler dönmesini ummak çok saçma. Mesajlarınızı, görsellerinizi ve hatta web site arayüzünüzü bile test edebilirsiniz. Sizin için en çok fayda ve dönüşüm sağlayan şeylerle müşterilerinizin karşısına çıkın. Her şeyi test edin, her şeyin sonucunu ölçün. Bir kelimenin değişimi bile kitlenizde 1% dönüşüm artışı sağlıyorsa neden %1 eksik olanı seçesiniz. Herkesin parası ve zamanı değerli.

5) Ölçme ve Analiz

Dijital pazarlamayı güzel kılan şey hemen hemen her zaman ölçülebilir ve analiz edilebilir olmasıdır. Ölçme ve analiz yapamayan birisi dijital pazarlama da yapamaz. En basitinden Google Analytics ile sitenizi, ürünlerinizi sürekli ölçmelisiniz. Bu sayede performanızı nasıl arttırabileceğinizi kitlenizin yol haritasını ve çok daha fazlasını bilerek hareket edersiniz.

Bültenimize abone olun

Dijital pazarlama ile ilgili haberler ve inSight içerikleri için abone olun.